کیش لبخند خلیج فارس

  • ۰
  • ۰

برای گردشگران تور کیش آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردم کیش و جنوب کشور بسیار جذاب است . در این جزیره که فرهنگ و آداب رسوم خودش را دارد مردم با نژاد های مختلف و آداب و رسوم مختلف و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می کنند و هر کدام آداب و رسوم مشترک و یا آداب و رسوم مخصوص خودشان را دارند. که اکثر آنها به دلیل نزدیکی با دریا ماهی گیر، بازرگان و یا دریانورد هستند .

آداب و رسوم مردم جزیره کیش

آداب و رسوم مردم جزیره کیش

غذاهای سنتی این منطقه نیز با ماهی درست می شود مانند قلیه، هریسه و ….. و همچنین زنان و مردان دارای پوشش سنتی زیبایی هستند که اگر به کیش سفر کرده باشید حتما لباس خاص آنها را دیده اید مردان دشدشه و عرقچین می پوشند. و مراسم های سنتی مهم آنها مراسم زار ، مراسم عروسی ، مراسم بومی ، اعیاد مذهبی ، عید نوروز ، مراسم نیمه شعبان ، نیمه رمضان ، پایان صفر می باشد.

آداب و رسوم شهر کیش

آداب و رسوم شهر کیش

همچنین اعیاد مذهبی مهمی که مردم در این روزها جشن می گیرند عید قربان و عید غدیر می باشد . در عید غدیر مردم مسجد ها و حسینیه ها را با پارچه های سیاه و سبز تزیین می کنند و مولودی می خوانند . و در عید قربان گئسفند قربانی می کنند و بین نیازمندان پخش می کنند و گندم سبز می کنند و به آب می اندازند.

آداب و رسوم مردم کیش

آداب و رسوم مردم کیش

 

  • ۹۶/۰۷/۲۹
  • سحر طبایی

اطلاعات کیش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی